...

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı

Yararlanılabilecek Kaynaklar

• Altun, M. (2012). İlköğretim 2. kademe (6, 7, 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.

• Atatürk, M. K. (1937). Geometri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.

• Baki, A. (2020). Matematiği öğretme bilgisi (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık; (3) Ünlü, M. (Ed.) (2020). Uygulama örnekleriyle matematik öğretiminde yeni yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

• Balcı, M. (2008). Analiz 1–2 (7. baskı). İstanbul: Balcı Yayınları.

• Başarır, M. (2009). Diferansiyel denklemler.  Ankara: Değişim Yayınları.

• Baykul, Y. (2021). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8. sınıflar) (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

• Bilgölbali, E., Arslan, S. ve Zembat, İ. Ö. (Ed.) (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

• Bukova Güzel, E. (Ed.) (2021). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 

• Carpenter, T. P., Franke, M. L., & Levi, L. (2003). Thinking mathematically: Integrating arithmetic and algebra in the elementary school. Portsmouth, NH: Heinemann.

• Çağırgan, D. (2020). Matematik öğretiminde disiplinlerarası yaklaşımlara giriş. İstanbul: Milenyum Yayınları.

• Çağlıyan, M. (2010). Adi diferansiyel denklemler. Ankara: Dora Yayıncılık.

• Dost, Ş. (Ed.). (2019). Matematik eğitiminde modelleme etkinlikleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

• Ersoy, E. (Ed.) (2024). Matematikte Problem Çözme: Lisans ve Lisansüstü Öğrencileri İçin. Ankara: Nobel Yayıncılık. 

• Hacısalihoğlu, H. H. (2000). Lineer cebir I. Ankara: Hacısalihoğlu Yayıncılık.

• Hass, J. R., Thomas, G. B., & Weir, M. D. (2010). Thomas Calculus I–II (M. Bayram, Ed.). Addison-Wesley: Pearson Yayıncılık.

• Karadeniz, A. A. (1985). Yüksek matematik (Cilt 1–2, 4. baskı). İstanbul: Çağlayan Kitabevi.

• Lesh, R. ve Doerr, H. M. (2003). Beyond constructivism: A models and modelling perspective on mathematics problem solving, learning and teaching. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

• Lipschutz, S., Lipson, M. L., & Akkuş, İ. (2013). Lineer cebir. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

• MaaB, J., O'Meara, N., Johnson, P. ve O'Donoghue, J. (2020). Öğretmenler için matematiksel modelleme (A. Yıldız Çev.). Ankara: Vizetek Yayıncılık.

• National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: NCTM Publications.

• Özkaya, A. ve Aksu, G. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi. İstanbul: Maya Akademi Yayıncılık. 

• Özmantar, M. F., Akkoç, H., Kayıran, B. K. ve Özyurt, M. (Ed.). (2021). Ortaokul matematik öğretim programları tarihsel bir inceleme (4. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

• Posamentier, A. S. ve Krulik, S. (2019). Matematikte problem çözme: 3-6. sınıfla kavramayı derinleştirecek güçlü stratejiler (2. baskı) (Çev. L. Akgün, T. Kar ve M. F. Öçal). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

• Stakkestad, J. M., & Wyant, L. (1986). Introduction to geometry. Orlondo: Academic Press.

• Ural, A. (2018). Matematiksel modelleme eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. 

• Van de Walle, J., Karp, K. S. ve Bay-Williams, J. M. (2021). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

• Yavuz Mumcu, H., Osmanoğlu, A. ve Korkmaz, H. (Ed.) (2024). Matematik eğitiminde ilişkilendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

• Yazgan, Y. ve Arslan, Ç. (2021). Matematiksel Sıra Dışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri (9. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.